Kuda ide zagrebačko komunalno redarstvo?

Kuda ide zagrebačko komunalno redarstvo?

Kuda ide zagrebačko komunalno redarstvo?

slika_2

Dok prvi čovjek komunalnog i prometnog redarstva službeno vozilo parkira u pješačkoj zoni, komunalno redarstvo trenira strogoću nad cvjećarima sa Cvjetnog trga i najavljuje bezobrazno skupi projekt uvođenja pseće baze podataka DNK , diljem grada vlada nered u javnom prostoru.

Predsjednik zagrebačkog HSLS-a i gradski zastupnik Alen Ostojić zatražio je u od šefa komunalnih i prometnih redara u Gradu Zagrebu Juroslava Draguna da podnese ostavku jer je nedavno nepropisno parkirao automobil u Tomićevoj ulici, a založio se i za osnivanje “zagrebačkog gradskog redarstva”, koje bi objedinilo sve redarske i kontrolne službe i dalo im veće ovlasti.

Ostojić je na konferenciji za novinare pohvalio odluku Gradske uprave koja je prometnim redarima omogućila da upravljaju prometom na zagrebačkim raskrižjima. Istaknuo je kako je to veliki korak naprijed jer oni tako rasterećuju prometnu policiju.

No, istovremeno prvi prometni i komunalni redar Grada Zagreba parkira službeno vozilo u pješačkoj zoni, komunalni redari treniraju strogoću nad cvjećarima na Cvjetnom trgu, a kroz prste propuštaju mnogobrojna narušavanja komunalnog reda velikih korporacija.

Ujedno podsjećamo i na tisuće javnih govornica na javnim površinama, dok jedna od odredbi komunalnog reda kaže da one moraju biti u urednom, funkcionalnom i ispravnom stanju.

Komunalni redari ne podnose prekršajne naloge, a to znači da smo došli do točke preokreta u kojoj je nužno krenuti u transformaciju komunalnog i prometnog redarstva.

Gradonačelniku Milanu Bandiću poručujemo da službenike Zagrebparkinga i prometnog redara koji je izdao prekršajni nalog protiv prvog čovjeka zagrebačkog komunalnog i prometnog redarstva Draguna nagradi medaljom Grada Zagreba, a Dragunu poručujemo da podnese ostavku i na taj način otvori put daljnjoj izgradnji komunalnog i prometnog redarstva kao jedne visoko profesionalne službe. Dragun je time što je nepropisno parkirao automobil u Tomićevoj ulici zapravo narušio ugled komunalnog redarstva i povjerenje javnosti u značaj i rad te službe.

Komunalno redarstvo Grada Zagreba ima 85 komunalnih redara te 20 prometnih redara te nedostaje oko 75 komunalnih redara. Najveći problem tog redarstva su njihove nedostatne ovlasti zbog čega ne mogu u cijelosti provoditi odluku o komunalnom redu. ističemoje kako komunalnim redarima prije svega nedostaju ovlasti utvrđivanja identiteta i zadržavanje osobe do dolaska policije.

Zato nam se događa veliki paradoks, a to je da komunalni redar u utvrđivanju tako jednog ozbiljnog zločina kao što su pseće fekalije na zagrebačkim ulicama u svojoj nazočnosti mora imati policijskog službenika. To je sramotno i nedopustivo i to treba mijenjati. A to možemo samo ako ćemo transformirati sve kontrolne funkcije u Gradu i napraviti jedinstveno gradsko redarstvo. Kontrolore u Zagrebparkingu kojih je 45, kontrolore u ZET-u kojih je 95, komunalno redarstvo, prometno redarstvo objedinimo u jednu takozvanu osobu – “gradski redarstvenik”.

To će poboljšati realizaciju, provedbu i nadzor odluka o komunalnom redaru, o prometnom redarstvu i čitavom nizu odluka koje je donijela Gradska skupština. Dakle, vrijeme je za snažniji iskorak i za zajedničko usklađivanje i rad na stvaranju zagrebačkog gradskog redarstva. Video-nadzor se koristi isključivo za nepropisno parkiranje vozila, ali se ne primjenjuje u održavanju komunalnog reda. Na sjednici Gradske skupštine, 1. prosinca, od gradonačelnika Bandića zatražiti ćemo osnivanje vijeća za građansku kontrolu video nadzora.

Konferencija za novinare održana je ispred Aleksandrovih stuba zbog toga što te stube ove godine slave 80 godina, nalaze se u Registru kulturne baštine grada Zagreba, a ako se malo njima prošeće, može se vidjeti u kakvom nam je stanju kulturna baština i kako se prema njoj odnosimo, pa čak i s tog aspekta komunalnog reda ili nereda.

Permalink