U Galeriji humanitarne zaklade za djecu Hrvatske u srijedu 16. studenog otvorena je samostalna izložba slika našeg člana i autora g. Saše Petruševski Novaka pod nazivom ¨Zapisi ljeta¨.
Kako je Sašo član HSLS-a Trnja , izložbi su nazočili uz mnogobrojne ljubitelje umjetnosti i članovi Ogranka Trnja predvođeni predsjednikom Hanom Uzeirbegovićem kao i mnogobrojne članice i članovi HSLS Grada Zagreba te predsjednik HSLS-a Darinko Kosor.
Izložba je otvorena do 25.studenog , a o umjetniku je govorio profesor Stanko Špoljarić ; ¨
Maštovita preobrazba veduta mediteranskog podneblja osnova je slikarskog opusa Sašo Petroševski Novaka, slikara koji je razini rastera, dakle unutrašnje strukture slike povezao dvije stvarnosti, onu objektivne izglednosti odabranog urbanog tkiva i vlastitog vitaliteta slike. U napuštanju doslovne činjeničnosti predloška Petroševskog zanima napetost odnosa gradivnih jedinki provedena odmjerenom stilizacijom oblika. Petroševski i kada polazi od konkretnog primjera ili tek ambijenata s općim naznakama prostora juga sažimlje i otvara karakteristične izglede gradova i mjesta uz more. I na toj potki nastaju njegova uprizorenja sa stupnjevanjem veličine zdanja, njihovom intrigantnom ritmizacijom u prostoru, akcentima kao oblikovnim i kolorističkim orjentirima motiva, s primjenom čitkih kompozicijskih koordinata,kod postave naselja, raslinja, mora, neba. Ipak Petroševski relativizira raspored sastavnica tako da primjerice čamac može ploviti iznad zdanja, prostoru izjednačavanja traga neba i traga mora. Petroševski fragmente arhitekture oblikuje naglašenom plošnošću i koridorima obrisa, dajući im u suglasju s čistom bojom ozračje monumentalnog. Provedenom gigantizacijom zdanja, plohama blage geometričnosti istaknutim međusobnim dodirom stvara frontalne, složene kompozicije Plohe su uzdignute aktivitetom boje, njihovom blistavošću, orkestracijom vrijednosti od smiraja do pune zvučnosti. Boja i prati vrijednosti lokalnog tona no Petroševski se intenziviranjem pojedinih partija približava i autonomnosti palete. Sve su to elementi slikarske slobode koja uključuje i dinamični raster u optici površine, te postupno dokidanje narativnog. Konačno Petroševski integrira različite tvarnosti predmetnog, fasada kuća, brodica, stabla,puteljaka u datost iste slikarske osjetljivosti, definirajući ih čvrstom i pulsirajućom silhuetom u slici čitkosti reda. Objektivno Petroševski sintetizira dvije krajnosti, disciplinu i otvorenost slikarskoj igri. Motivska pročelja daju mu priliku za svojevrsnu bliskost, poradi reduciranja deskripcije u osmišljavanju forme, s apstrakcijom egzaktnog predznaka, ali s druge strane Petroševski njeguje ekspresivnu plodnost boje lirske konotacije prožete svjetlom. No precizna stilska odrednica i nije važna jer je Petroševski jednostavno svoj. I svoj zanos prenio je u svoj doživljaj Mediterana. Pitoresknost prostora interpretira kroz dotjeranost veduta, ali i slutnjom širine. Logičnim adiranjem segmenata stvara mozaikalno izobilje ljepote, unoseći ditirambski ugođaj boja i svjetla juga. U varijacijama na temu bogatom imaginacijom i uravnoteženjem gradivnih traveja Petroševski je modernim likovnim jezikom razigrao dijalog s vizurama sklada, povezujući umjetničko predanje i emotivnost. Vedrina koja pršti s njegovih slika jeka je čujnosti ljepote, prenijete ozarenosti atmosfere pretežno ljetnog dana kolorističim pasažima u dojmljiva djela. Petroševski je posvojio motive, slikarskim talentom, okom i radoznalošću, dajući zavodljivosti zbilje oznake stamenosti i treptaja.¨

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA