U Galeriji humanitarne zaklade za djecu Hrvatske u srijedu 16. studenog otvorena je samostalna izložba slika našeg člana i autora g. Saše Petruševski Novaka pod nazivom ¨Zapisi ljeta¨.

Kako je Sašo član HSLS-a Trnja , izložbi su nazočili uz mnogobrojne ljubitelje umjetnosti i članovi Ogranka Trnja predvođeni predsjednikom Hanom Uzeirbegovićem kao i mnogobrojne članice i članovi HSLS Grada Zagreba te  predsjednik  HSLS-a Darinko Kosor.

Izložba je otvorena do 25.studenog , a o umjetniku je govorio profesor Stanko Špoljarić ; ¨

Maštovita preobrazba veduta mediteranskog podneblja osnova je slikarskog opusa  Sašo Petroševski Novaka, slikara koji je razini rastera, dakle unutrašnje strukture slike povezao dvije stvarnosti,  onu objektivne izglednosti  odabranog urbanog tkiva i vlastitog vitaliteta slike. U napuštanju doslovne činjeničnosti predloška Petroševskog zanima  napetost  odnosa gradivnih jedinki  provedena odmjerenom stilizacijom   oblika.  Petroševski  i kada polazi od konkretnog primjera ili  tek ambijenata s općim naznakama prostora juga sažimlje i otvara karakteristične izglede gradova i mjesta uz more.  I na toj potki nastaju njegova uprizorenja sa stupnjevanjem veličine zdanja, njihovom intrigantnom ritmizacijom u prostoru, akcentima kao oblikovnim i kolorističkim orjentirima  motiva, s  primjenom čitkih kompozicijskih koordinata,kod postave naselja, raslinja, mora, neba. Ipak    Petroševski  relativizira raspored sastavnica tako da  primjerice  čamac može ploviti  iznad zdanja,  prostoru  izjednačavanja traga neba i traga mora. Petroševski fragmente arhitekture  oblikuje naglašenom plošnošću i koridorima obrisa, dajući im u suglasju s čistom bojom ozračje monumentalnog.  Provedenom gigantizacijom  zdanja,  plohama  blage geometričnosti  istaknutim međusobnim dodirom stvara frontalne, složene kompozicije  Plohe su uzdignute aktivitetom  boje, njihovom blistavošću, orkestracijom vrijednosti od smiraja do pune zvučnosti. Boja i prati vrijednosti lokalnog tona no Petroševski  se intenziviranjem pojedinih partija približava i autonomnosti palete. Sve su to elementi slikarske slobode koja uključuje i dinamični raster u optici površine, te postupno dokidanje narativnog. Konačno Petroševski integrira različite tvarnosti predmetnog, fasada kuća, brodica, stabla,puteljaka u  datost iste slikarske osjetljivosti, definirajući ih čvrstom i pulsirajućom silhuetom u slici  čitkosti reda. Objektivno Petroševski  sintetizira dvije krajnosti,  disciplinu i otvorenost slikarskoj igri.  Motivska pročelja daju mu priliku za svojevrsnu  bliskost, poradi reduciranja  deskripcije  u osmišljavanju forme,  s  apstrakcijom  egzaktnog predznaka,   ali s druge strane  Petroševski njeguje  ekspresivnu plodnost boje lirske konotacije prožete svjetlom. No precizna stilska odrednica i nije važna jer je Petroševski jednostavno svoj.  I svoj zanos prenio je  u svoj doživljaj Mediterana. Pitoresknost prostora interpretira  kroz dotjeranost veduta, ali i slutnjom širine. Logičnim adiranjem segmenata stvara mozaikalno izobilje ljepote, unoseći ditirambski ugođaj boja i svjetla juga. U varijacijama na temu  bogatom imaginacijom i  uravnoteženjem gradivnih traveja Petroševski je  modernim  likovnim jezikom razigrao dijalog s vizurama sklada, povezujući umjetničko predanje i emotivnost. Vedrina koja pršti s njegovih slika jeka je čujnosti ljepote, prenijete ozarenosti  atmosfere pretežno  ljetnog dana   kolorističim pasažima u dojmljiva djela. Petroševski je posvojio motive, slikarskim talentom, okom i radoznalošću,  dajući zavodljivosti zbilje oznake stamenosti i treptaja.¨

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Please follow and like us:
Follow by Email
LinkedIn
Share
Instagram